Marketing je postao zasebna cjelina koja se proučava unutar ekonomije
Marketing je profitabilno zadovoljenje potreba.
Predstavlja dinamično područje poslovne ekonomije koja počiva na tržišnoj
razmjeni.
"Marketing je društveni i upravljački proces
koji putem stvaranja, ponude i razmjene proizvoda od vrijednosti s drugima,
pojedinci i grupe dobivaju ono šta im je potrebno ili što žele" - Phillip
Kotler
American Marketing Association marketing definira
kao "organizacijsku funkciju i niz procesa s ciljem stvaranja,
komuniciranja i isporuke vrijednosti potrošačima te upravljanja odnosima s
potrošačima na način koji pogoduje organizaciji i njenim vlasnicima".
Marketing se bavi potrebama ljudi i pronalazi
načine zadovoljenja tih potreba. Također pronalazi i potrebe kojih potrošači u
datoj točki vremena još nisu svjesni, što odgovara Marxovoj ideji da
kapitalisti, u trci za povećanjem profita,stvaraju stalno nove proizvode koje
ljudi počinju kupovati, uzimajući sve veći dio njihovog dohotka (Marx:
"Potreba stvara proizvod, ali i proizvod stvara potrebu"); te također
pomaže u oblikovanju proizvoda za njihovo zadovoljenje
0 komentari:
Objavi komentar