Marketinški miks
Često nazivan 4P, marketinški miks je način kako
ostvariti planirane ciljeve. Predstavlja specifičnu kombinaciju elemenata koje
se koriste za istovremeno postizanje ciljeva poduzeća i zadovoljenje potreba i
želja ciljnih tržišta. Sastoji se od četiri osnovne varijable koje je
grupirao E. Jerome McCarthy.
Varijable 4P:
Profitna formula 4P mijenja svoju funkciju na tržištima
poslovne potrošnje te se pretvara u upravljanje odnosima, procesima i
interakcijama.
U okviru svake temeljne varijable, marketinški stručnjaci
mogu izabrati brojne kombinacije pripadajućih im elemenata pa se tako govori o
proizvodnom, cjenovnom, promotivnom te prodajnom i distribucijskom miksu kao
sastavnim dijelovima marketinškog miksa.
S perspektive poduzeća marketing miks
kombinira i kontrolira elemente marketinga kojima će djelovati na ciljnom
tržištu/segmentu, dok s perspektive kupca je kombinacija
elemenata marketinga koji kupcima moraju isporučiti očekivane koristi od
proizvoda.
0 komentari:
Objavi komentar